Jaworzyna - kolor niebieski

Ze Szczyrku Centrum, od Bilańskiego Mostu, idziemy ul. Myśliwską, a następnie ul. Uzdrowiskową i Cichą do Szczyrku Dunaciego. Przez Osiedle Doliny przechodzimy w kierunku Jaworzyny. Powrót do Szczyrku odbywa się wyciągiem krzesełkowym lub szlakiem turystycznym niebieskim.

• długość: 6 km
  • czas przejścia: 2h 30min.

Wokół Centrum - kolor zielony

Ze Szczyrku Centrum, od Bilańskiego Mostu, idziemy ul. Deptak nad Żylicą w kierunku skoczni „Skalite”. Następnie na wysokości Centralnego Ośrodka Sportu, skręcamy w ul. Plażową, którą dochodzimy do ul. Beskidzkiej. Kierujemy się w lewo i z ul. Beskidzkiej skręcamy w prawo w ul. Wczasową, którą dochodzimy do ul. Orlej, a następnie do Sanktuarium MB Królowej Polski „Na Górce”. Wracamy ul. Wrzosową i schodzimy do ul. Górskiej. Kierując się w lewo ul. Górską dochodzimy do byłego Domu Turysty PTTK. Za ośrodkiem wchodzimy na ul. Bukową, którą docieramy do ul. Lipowej i dalej do Myśliwskiej (Bilański Most).

• długość: 6 km
  • czas przejścia: 2h

Beskid - kolor niebieski

Ze Szczyrku Centrum, ul. Turystyczną, kierujemy się do Sanktuarium MB Królowej Polski „Na Górce”. Następnie z Sanktuarium idziemy do Szczyrku Biłej w kierunku hotelu „Klimczok”. Schodzimy do przystanku autobusowego Szczyrk Biła i udajemy się na Przełęcz Karkoszczonkę. Z Karkoszczonki wyruszamy na Beskid, dalej na Osiedle Migdalskie i schodzimy ul. Widokową. Do Szczyrku Centrum wracamy kolejno ulicami: Salmopolską, Myśliwską, Sosnową, Wierzbową, Świerkową, Myśliwską, Lipową, Myśliwską i docieramy do Bilańskiego Mostu.

• długość: 9 km
  • czas przejścia: 3h 30min.

Ścieżka rowerowo-piesza nad Żylicą

Przy wsparciu Funduszy Unijnych, powstała nowa nawierzchnia Deptaku nad Żylicą. Zagospodarowana ścieżka służy mieszkańcom i turystom o każdej porze roku. To także odcinek przygotowany z myślą o rowerzystach (trasa w Szczyrku połączona jest z trasą rowerową w Buczkowicach) oraz uprawiających narciarstwo biegowe. Spacer/wycieczka rowerowa rozpoczyna się przy Urzędzie Miasta i biegnie wzdłuż rzeki Żylicy do Placu św. Jakuba i dalej do amfiteatru „Skalite”, obok skoczni „Skalite” oraz Centralnego Ośrodka Sportu aż do Skalitego.

• długość: 3,57 km

grafika pokazuj sciezke rowerowo piesza nad zylica