2013-07-16

Ze Szczyrku wczesnym rankiem 50-osobową grupą, by o 10:00 dotrzeć na urokliwy Dolny Śląsk. Trasę pokonywaliśmy luksusowym i bardzo komfortowym autokarem z p. Heniem. Co zobaczyliśmy:

• Ostrów Tumski, a w nim gotycką Katedrę św. Jana Chrzciciela (kaplicę, wieżę widokową)
  • Ostrów Piaskowy z wejściem do kościoła Najświętszej Marii Panny na Piasku, ruchomą szopka
  • barokowe ogrody Ossolineum
  • barokowy gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego:
    Oratorium Marianum, Sala Langschampsa, Aula Leopoldina, Wieża Matematyczna
  • Gotyckie więzienie miejskie
  • Stare Jatki
  • Plac Solny
  • rynek z gotycko-renesansowym Ratuszem
  • Kościół Marii Magdaleny z mostkiem czarownic i portalem Ołbińskim

O 18:00 dotarliśmy do hotelu położonego 20 minut spacerkiem od wrocławskiego rynku. Po kolacji czekała na nas niespodzianka. Udaliśmy się w kierunku Hali Stulecia, by obejrzeć multimedialna fontannę na Pergoli. To jedna z największych i najbardziej spektakularnych fontann w Europie. Setki wodnych strumieni tworzą ekran do wyświetlania animacji pokazów laserowych. Podczas spektakli z udziałem wody, kolorowych świateł i muzyki, Wrocławska Fontanna zamienia się w teatr wodny.

Ten wieczorny pokaz był niezwykłym zwieńczeniem pierwszego dnia wycieczki.
Następnego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od Panoramy Racławickej. To jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie podziwiać można relikt dziewiętnastowiecznej kultury masowej. Wielkie malowidło (15x114m), dzięki połączeniu specjalnej perspektyw i efektów świetlnych, przeniósł nas w inną rzeczywistość i inny czas.

Następnie zwiedziliśmy m.in. katedrą wrocławską, Ogród Botaniczny, a o 15:00 uczestniczyliśmy we mszy św. u Salezjanów i o godz. 16:00 pysznym obiadem zakończyliśmy wizytę na Dolnym Śląsku.

Planowane wycieczki na ten rok:

1. Kudowa, Duszniki, Polanica Zdrój oraz Skalne Miasta – miasto Adrspach – 3-dniowa wycieczka w terminie 10-12 września.*

*Termin wycieczek może ulec niewielkiej zmianie, o czym poinformujemy w Informacji Turystycznej oraz na stronie www.szczyrk.pl w dziale „Co słychać u Emerytów?”