2013-08-17

Wcześniejsze nasze spotkania i wizyta tu w Polsce przedstawicieli Klubu BM-56 poprzedziła nasza wizyta w ubiegłym roku grupy młodzieży ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum Nr 2 w Szczyrku uczącej się języka niemieckiego.

Zwiedzanie Szczyrku zaczęło się 13 sierpnia od wizyty w Sali sesyjnej Miasta Szczyrk na której goście obejrzeli prezentację o naszym mieście i zostali ugoszczeni ciastem z jagodami kawą herbatą następnie spacerkiem wzdłuż Żylicy doszliśmy do skoczni gdzie był trening naszych skoczków. Kolejką wyjechaliśmy na górę skocznie gdzie podziwiano widoki naszych gór .Na dole miało miejsce piękne wydarzenie Pastor Jan Byrt przekazał narty skokowe jako dar Miasta i Adama Małysz do muzeum reformacji w Mikołajkach. Następnie udaliśmy się do Sanktuarium Świętego Jakuba po wysłuchaniu historii naszego kościoła w drodze powrotnej wstąpiliśmy do Galerii Beskidzkiej. Dalszy ciąg naszego wspólnego zwiedzania to Muzeum w Browarze Żywieckim.

W drugim dniu wyjazd do Zwardonia i wizyta w Karpackim Banku Genów w hodowli głuszca a następnie u koronkarek w Koniakowie powrót przez Salmopol i herbatka i pyszne drożdżówki upieczone przez Dorotkę Byrt. Aby uhonorować wizytę w Parafii Ewangelicko Augsburskiej przedstawiciele Klubu BM -56 i ja wsadziliśmy drzewka w ogrodzie reformacji. Wieczorem nasi goście obejrzeli występ kapeli Ondraszek zapoznając się z historią folkloru strojów góralskich.

W trzecim dniu udaliśmy się do Cieszyna zwiedzić miasto i przejść na stronę Czeską. Po powrocie o gdzie 15 cała grupa wyjechała koleją linową na Skrzyczne.

Ostatnim naszym wspólnym zwiedzaniem było Sanktuarium na Górce goście wysłuchali ciekawej historii i wpatrując się w cudowny obraz z wdzięcznością zakończyliśmy wspólnie spędzony czas a duet ze strony naszych gości zaśpiewał piękną arię na cześć NMP Królowej Beskidu. Pragnę wyrazić podziękowanie za gościnność Dyrekcji Hotelu Meta i umilenie pobytu naszym gościom i mojemu współorganizatorowi i tłumaczowi Pastorowi Janowi Byrtowi i Dorotce. Goście wyjechali zadowoleni zauroczeni naszym miastem i okolicami.